Τώρα είναι η ευκαιρία να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων στο Ίλιον

Φωτογραφία Πεζοδρομίου

του Δημήτρη Ευαγγελίδη *

Ένα είναι σίγουρο: η πανδημία του κορονοϊού ήρθε για να αλλάξει πολλά στις ζωές μας. Μετά το πρώτο ισχυρό σοκ που έφερε η έλευση του ιού και τα σκληρά περιοριστικά μέτρα που ακολούθησαν, ο κόσμος σιγά σιγά άρχισε να αναζητά λύσεις στα νέα δεδομένα, υιοθετώντας καινούργιες συνήθειες. Ή επαναφέροντας καλές πρακτικές του παρελθόντος.

Και κάπως έτσι είδαμε ξαφνικά το Ίλιον να πλημμυρίζει από πεζούς και ποδήλατα. Είδαμε τους δρόμους και τα στενά της πόλης μας να γεμίζουν από κόσμο που έβγαινε για περιπάτους, γυμναζόταν, έκανε βόλτα. Τα έτσι και αλλιώς μικρά και πολλές φορές γεμάτα εμπόδια πεζοδρόμια να αδυνατούν να χωρέσουν όλο αυτό το πλήθος.

Όποιος έχει ταξιδέψει στην Ευρώπη γνωρίζει καλά πως σε πάρα πολλές πόλεις υπάρχει ένα ευρύ δίκτυο πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων. Μάλιστα, πληροφορούμαστε πως αρκετές κυβερνήσεις στο εξωτερικό επέλεξαν σε αυτήν την συγκυρία να ενισχύσουν και να διευρύνουν ακόμη παραπάνω αυτά τα δίκτυα, ως ένα ακόμη «όπλο» κατά του κορονοϊού ώστε να αποφεύγονται αχρείαστοι συγχρωτισμοί.

Δεν μπορώ να γνωρίζω τι ακριβώς μας εμποδίζει από το να ακολουθήσουμε αυτό το παράδειγμα και εμείς στις πόλεις μας. Πόσο μάλλον όταν εδώ στο Ίλιον έχουμε δίπλα μας το Πάρκο Τρίτση και το Ποικίλο Όρος. Ή την ανάπλαση πάνω από το ρέμα της Εσχατιάς που κάποια στιγμή να συμφωνήσουμε ότι πρέπει να προχωρήσει ώστε να αποδοθεί ο χώρος ανανεωμένος στους κατοίκους.

Αλήθεια, δεν καταλαβαίνουν οι υπεύθυνοι ότι με την προσωρινή, εκ περιτροπής ή μόνιμη πεζοδρόμηση οδών και εδώ στο Ίλιον, εκτός από τους πεζούς και τους ποδηλάτες, θα βοηθηθούν και δεκάδες επιχειρήσεις εστίασης στον δήμο μας που δοκιμάζονται σήμερα σκληρά από τις συνέπειες της υγειονομικής κρίσης, τα περιοριστικά μέτρα και την αδιαφορία της Κυβέρνησης; Πάντα βεβαίως με την προϋπόθεση ότι δεν εμποδίζεται η κυκλοφορία και η παρουσία όλων των πολιτών στους δημόσιους χώρους και φυσικά αυστηρά για όσο διάστημα υπάρχουν για τους επαγγελματίες οι υποχρεωτικοί περιορισμοί που επιβάλλει ο κορονοϊός.

Και στην τελική, γιατί να φοβηθούμε να δοκιμάσουμε τέτοια φιλικά προς το περιβάλλον μέτρα; Δεν μας αρκεί η κλιματική κρίση στην οποία έχουμε ήδη οδηγήσει τον πλανήτη για να βάλουμε μυαλό;

Υ.Γ. Ο Υπουργός Χατζηδάκης που τις τελευταίες μέρες δηλώνει ξαφνικά πως νοιάζεται για τη χρήση του ποδηλάτου ως του πιο φιλικού μέσου μετακίνησης προς το περιβάλλον αλλά και υπόσχεται να φέρει με τροπολογία πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους στις πόλεις… είναι ο ίδιος με τον Υπουργό Χατζηδάκη που λίγες μόνο ημέρες πριν έφερε ένα νομοσχέδιο που ισοπεδώνει το περιβάλλον, καταργεί Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, καταστρέφει περιοχές Natura, νομιμοποιεί τα αυθαίρετα εντός δασικών εκτάσεων και πολλά πολλά ακόμη; Ή πρόκειται απλά για κάποια συνωνυμία;

* Ο Δημήτρης Ευαγγελίδης είναι μέλος της δημοτικής κίνησης “Αλληλέγγυα Πόλη – Συμμαχία για το Ίλιον”, κάτοικος Ρίμινι.

Πηγή: www.allileggya-poli.gr